Berehat seketika.

Memandangkan aku punya internet had been cut. So, aku tak akan online mengunakan lappy dan mengupdate blog buat masa ni. Aku cuma online using handphone.
So, harap faham la ya, kenapa aku tak update blog ni dan stokinbusuk.

Ini pun aku menghabiskan masa dekat kolej. Ah. Tak. Tak. Aku ada urusan dengan admin tadi, jadi aku ulangkaji pelajaran yang tak pernah aku belajar dekat library kolej. Tapi cuma khatam satu bab je, (Sekarang dah masuk bab 3) sebab kerling(berbisik) kat library tu memekak nak mampus. Nak je gua sound. Huh! . Buku tu baru dapat, jadi agak lembab untuk aku study seorang diri untuk belajar penulisan asa skrip-lakon layar. Jadi, mungkin akan memakan masa sedikit.

Oh, dan 25hb ni aku ada "Sharing Session" dengan otai otai skrip writer di room Skrip Malaysia. Mereka ajar macam mana guna software untuk buat skrip. Harap harap ada sesuatu yang aku boleh belajar. Semoga impian aku tercapai untuk jadi novelis dan penulis skrip yang berjaya. Amin. :)

Oh. Semenjak dua ni, emosi aku tak berapa nak bagus. Agak down dan kecewa dengan penulisan sendiri. Sebab itu aku beriya nak study buku ni, harap harap ada sesuatu yang boleh digunakan dalam novel ni juga. Tapi buku tu bagus ok. Dia terangkan, kemudian bagi contoh. Bagus bagi pembaca yang lembab macam aku ni. Mih! Mih! Mih!


Oh. Apa lagi ya. Sebenarnya aku cuma habiskan masa di CC ni sebab nak balik dengan kawan aku, Eiyka. Dia balik kerja ( McD ) pukul 8. Ada cerita hoott!(Gedik!) Hu hu hu.

Ok. Apa lagi ya. Ah. Anganan nak masuk Aswara semakin menebal. Tapi aku tahan. Tahan. Bagi aku siapkan novel dan buat satu skrip dulu. Mungkin makan masa. Tapi sekurang kurangnya ianya berbaloi, tak mengapa.

Oh, cakap mengenai novel. Ya. Boleh salah kan aku. Masih tak dapat nak siapkan. Entah kenapa aku rasa agak ke-sial-an bila baca semula. Aku ada terbaca juga, kesukaran kawan aku dengan novel pertama dia. Dia pun dalam ke-sial-an. Tapi, aku syak dia dah pun siap. Dan aku.. Masih terkial kial tak dapat siapkan satu pun. Novel ni tak siap, dah ada idea lain, maka jika diikutkan, aku ada empat novel untuk disiapkan sebelum tahun depan. Dan insya-allah. Aku akan hantar pada SelUT Press. Bagi aku, penulisan aku mungkin sesuai bagi mereka, cuma aku perlu perbaiki untuk baikkan lagi. Dan aku harap Editor dia sudi terima novel tak seberapa aku ni. Huhu

Dan FYI. Fisrt novel aku ni bergenre seram. Tapi aku labelkannya combination. Horro, romantic, comedy. Seram sangat tu tak la kan. Sebab aku sendiri rasa tak seram. Hehe. But dont worry! Aku akan perbaiki di novel kedua, tiga dan seterusnya. Peh. Novel pertama pun tak siap siap lagi, haish! 
Apa apa pun, tolong doakan yang terbaik untuk aku ya. Huhu!!

Oh. Ok. Baiklah. Got to go now. Aku nak balik, sebelum tu singgah Sogo, nak pekena roti Auntie Anne dalam bas. Keh keh keh. Semoga hari anda indah belaka, may ALLAH bless you all. XOXO

Makcik Google kata,
"Ambillah, kalau kau rasa hidup kau diremuk begitu."
Note: Life is bored if what we got now, all are sweet memories. 
           Because sweet isn't sweet without the sour

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman