Wednesday, May 25, 2011

Hilangnya rasa itu ...

Jam: 08:38AM
Lokasi: Duduk atas katil, dengan muka sebal menahan mengantok..
Mood: Unknown

Ok, kejap lagi nak pergi kolej, nak tanya fasal extend 2sem..
Atoiii kesebalan kemalasan mula melanda, dimulai dengan mata menahan mengantok, dan terbayang mimpi yang inda.. Walaupun aku selalu dapat mimpi buruk.. Memang tak kenal erti fobia itu!

Baik!
Hemmm... Tak dinafikan aku ni memang jenis cepat fall in love, jadi tu tak kan menjadi masalah untuk aku suka kat orang lain bila kena tinggal, tapi, aku bukannya jenis yang epat lupakan sesuatu/seseorang..
Walaupun aku da suka kat orang lain, tapi hati aku masih pada 'si dia'..
Its like take 1 month to love him, but 1 years to forget everything about him..
Baik! Aku teruk.. Aku selalu tahu benda tu..

Bila sudah hilang rasa itu,
maka pergilah perasaan untuk menghayatinya semula..
Ya, aku ketagih, ketagih tok dipuja, dipuji, disayangi,dicintai..
Tapi..
Biarkanlah dia buat sementara waktu..

Banyak masalah sekarang ni,
sampai bila aku nak fikir, otak ni tak dapat nak terima dan menolak signal dari terus memasuki ruang memori..
Tapi usaha otak gagal, dia tetap dapat memasukinya bagai dihack..
Secara serta merta, mwmbuatkan cecair jernih ini berguguran..........

Maaf, saya perlukan masa untuk lupakan, padamkan, dan membina memori baru..
Its take time..
Kalau betul lah awak nak saya, awak sanggup tunggu..
Saya tak nak gopoh2 dah...

Kejap lagi, nak pergi kolej, nak tanya pasal extend 2 sem.. Harap2 bolehlah ..
Hmmm..
Semua salah mereka, janji je nak tolong, tapi tak tunjuk langsung kesungguhan untuk menolong,
Baik, aku da blh katagorikan dia sebagai kawan di masa lapang bukan kawan seperkerjaan..
Tak semua orang sehaluan.. Pasti kan terpisah di cabang jalan, tapi pasti akan bertemu kembali..
Itulah kehidupan ...

Dan sekarang, aku nak cari rm1100 untuk repet final projek..
Baik..
Aku tak patut mara diorang, salah aku keran terlalu dimanjakan, terlalu bergantung pada orang...
Dah tiba kau tok berdiri pada kaki sendiri ...
Walaupun susah .... hmmmm..

Apabila perginya rasa itu,
kini aku bagai boneka, yang tak punya perasaan....
maaaf~

Saturday, May 21, 2011

Sekali lagi aku tewas..

Tewas dengan perasaan sendiri..
Membuatkan aku lemah untuk teruskan, mahupun memulakan permainan itu bersama yang lain,
yang menjanjikan janji yang sama..
Aku jadi tak keluan,
aku rindu padanya, mahukan dia kembali..
Tapi peristiwa lalu terlalu menyakitkan,
dan aku tak mahu itu berulang kembali...
Jadi, ku ambil keputusan, biarpun hati ini memberontak mahu menyekat kakinya dari terus meningalkan aku..
Aku biarkan dia berlalu..
Jika dia jodohku, dia pasti kembali....
Pasti ...
Aku hanya mampu berdoa dan menunggu........