It's only just a DREAM

Sejak kebelakangan ini.

Jiwa aku tak tenteram.

Mood gila aku datang kembali.

Untuk yang kesekian kalinya.

Aku rasa nak berhenti menulis.

Ah.


Kemudian, mood itu datang kembali.

Macam macam cerita klise aku update.

Bukan boleh percaya mood aku tu!

....

...

Setiap kali aku mengadap lappy,

Kepala aku pasti sakit.

Dengan perangai few friend yang macam lak'hanat.

Few yang buat aku jelous tahap palat.

Mulut ni pun bagai telah sebati dengan perkataan carutan.

Babi. Kimak. Fuck.

Ah.

Perkataan biasa.

....

Kepala aku kembali berdenyut.

Kesakitan yang mengundang untuk aku hentak kepala pada lappy.

Itu juga perkara biasa.

Pendek kata.

Akhir tahun ini agak jilaka.

Moga tahun hadapan aku dapat apa yang aku idam.

Mengenai penulisan aku.

Banyak lagi aku perlu baiki.

Banyak lagi aku perlu pelajari.

Mohon publisher aku tak blacklist aku.

Beri aku masa.

Mohon maaf, sejuta kali maaf.

Moga tahun depan aku dapat siapkan novel aku yang tertunggak.

Moga aku boleh jadi sehebat Sharifah Abu Salem.

......

Oh, dunia.

Memang yang dirancang tak akan berjaya dek ketiadaan usaha yang jitu.

Bangun dari terjatuh adalah salah satu cara untuk berjaya buat kejulung kalinya.

Kelak kau akan tergamam dengan kemampuan sendiri, Linda.

Moga berjaya.

Senyum.


p/s: Bermacam karenah, gelagat, perangai manusia yang aku temui. Tak ubah juga serupa jilakanya sikap mereka. Tapi aku tetap bersabar selagi mampu. Cuma buat masa ini, aku mahu berehat. Lari dari keadaan sebenar yang penuh klise ini. Mungkin.



Aku sedang melayan lagu ini semasa menaip. 
Mengingatkan ku akan dream aku yang..
"Only just a DREAM"

Setiap manusia, ada kelebihan dan kekurangan yang telah Allah SWT tetapkan. Walaupun pada mata, dia tampak sempurna, berbakat besar. Tapi sebenarnya dia cuma manusia biasa. Yang sama seperti kita.

Senyum.

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman