Saya cuma suka orang kenal saya, bukan mengata pasal saya..

Yeah! First things first ..
Ini belog siapa?
Apa?? Lagi sekali??
Yeah! My blog ! Not yours..
So, just let the bullshit whatever i'm wrote about!
Ok? Clear?

Nak cakap pasal orang yang suka mengata belakang, mengata tepi atau sebaliknya..
I will give you a middle of my finger up, loser!
Boleh saya tau, awak tu siapa? Umur berapa? Tinggal dekat mana? Adik beradik ada berapa? Apa nama manja? Nama panggilan? Tarikh lahir? Dan sebagainya?
Oh yeah?! I'm sorry, you are not in my BESTIE's  list!
So, just go ahead, out of my mind, ok!
Ok, straight to the small point,
"Tak semua orang boleh nasihatkan saya untuk sesuatu masalah, atau semuanya! Melainkan saya yang offer diri saya sendiri.."
Ok? Faham? Nope?
"Not all people can advise me to a problem, or it all! Unless the offer my own self .."
How about it? Understand? Ok! Good!

Setiap orang ada pendapat dan karenah bila menghadapi sesuatu masalah itu,
dan tak semua orang akan ada cara yang sama untuk jalan penyelesaiannya..
Saya dengan cara saya, awak dengan cara awak..
Cara saya, saya akan luahkan apa yang saya rasa pada orang yang betul-betul rapat dengan saya, dan minta pendapat dia, kemudian saya akan taip/menulis di kertas atau blog apa yang saya rasa.. Baik sebelum atau selepas sesi kaunseling...
So, please! Please! Please! Jangan ingat awak kenal saya macam mana dan kenal diri saya 100%!
Sebab saya sendiri pun tak faham dengan diri saya sendiri..
Maybe i'm too old to know myself back, and i know i'm not good as good as you are!!
Tapi aku tetap aku!!
Seteruk mana pun aku siapa nak terima lagi kalau bukan diri sendiri..
Tol tak? Ok!
So, please! Don't judge me before you be my bestie!
Hanya orang yang betul-betul penyabar yang boleh jadi kawan saya!
Kalau awak tak tahan, stop being my friend ..
FULLSTOP! TITIK NOKTAH!

Next issue!
Mengata buruk pasal saya,
Hahahaha, saya siapa bagi awak? No body, kan? Or just a friend?
So, please take your hand off me!
Saya cuma suka orang kenal saya, bukan mengata saya ok..
Like 'Look what she has done', 'she useless', 'lets look out her blog, and read about her', 'omg! she is a less??', 'she so complicated girl', ' don't believe her, she just know how to speak, not to do it!'.
Hye3!! Who are you to talk like that!! Pfftt!!

Dan saya cuma suka orang kenal saya dengan nama Linda Zizan! A writer! Not more than that!
Sebab saya sedar diri saya, saya teruk! Saya pemalas! Saya suck! Saya lazy! Saya tak layak untuk berkawan dengan sesiapa pun! Cukuplah awak kenal saya sebagai Linda Zizan, a writer! encik/cik 'follower'..
Dan cuma dengan menulis dapat meluahkan dan merealisasikan impian saya!
Sebab tu saya nak jadi novelis!

Ok, so...
Hmm.. I'm sorry dear fan..
Makin hari, makin banyak masalah yang datang,
dah rasa macam diri ni tak boleh nak happy sikit,
pantang happy je, mesti ada masalah datang..
Lagi gila happy, lagi la besar masalah tu datang..
Sampai saya rasa, saya nak give up.. Walaupun moto saya,
'Don't EVER give up, and life must goes on, no matter what happen.'
Saya tahu itu cuma ayat, tapi dengan ayat itulah bagi saya semangat untuk bangun semula..
Tapi sekarang ni.. Rasa macam berat je hati ni nak teruskan apa yang sepatutnya diteruskan..
Hidup ni.. Membuatkan saya penat, lelah untuk perjuangkan... Rasa nak mati je..

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman