I'M SINGLE, but my heart is taken by someone i can't call as MY OWN..



Tak tahu kenapa suka dengan ayat tu, kkkkk
Tapi itulah keyataannya :)
I'm single, but my heart is taken by someone i can't call as my own,
FYI, not my ex ok... He's dead..
And about him, memang banyak dalam blog ni, termasuklah dalam cover 1st story aku,
deemmmmmmm..
Kalau aku tahu, memang aku takkan terima dia, takkan pinjamkan duit kat dia, takkan date dengan dia, takkan tinggalkan coffe sebab dia, takkan bawak dia jumpa mak, abah, abang, takkan topupkan dia, takkan pegang tangan dia sepanjang hidup ni, takkan berangan dengan dia, takkan berangan naik pelamin dengan dia, takkan ada anak nama 'arrysa', batrisya' and 'thania', takkan semuanya dengan dia..
Tapi kita hanya mampu merancang je kan, ALLAH yang tentukan, dan takdir hanya jalankan tugasnya, takkan nak lawan suratan takdir yang dah tertulis.. Kalau ikutkan, memang aku ungkit semua yang dia dah buat kat aku, tapi buat apa? Perlu ke?? Dia bukan jodoh aku,dan aku akan dapat yang lebih baik dari dia..
YUP!! LEBIH BAIK DARI DIA!!

Salah aku juga dulu, sebab sangkut dengan dia sebab 'kecomelan' dia,
baik! Fikir buruk dia? Rambut botak.. memang sangat kelakar kalau pandang belakang dia bila rambut panjang, tapi aku tanak lah sakitkan hati dia, tengah sayang katakan, mestilah diamkan aja...
Jap, tu je lah .. HAHAHAHA
Baik, itu sangat tak membantu.
Ok, cuba lagi, dia ni, tak adalah handsome mana pun kalau nak dibandingkan dengan Rosyam Nor masa muda dulu..
Hah! Pastu, dia suka mungkir janji, ya! sangat! Kata nak gantikan duit yang pinjam at aku dulu, tapi, tak ada pun, tau-tau terus mintak putus.
Sangat tak menepati janji! My mom really hate that! She told me,
tapi macam biasa, orang dah sayang, jaga hati lah, aku diamkan, and cakap tak apa.. Padahan telinga ni binggit dengar mak membebel suruh dia gantikan duit aku tu..
Tapi biarlah, semua barang dia aku dah buang pun, anggap jelah duit aku at dia tu, topup semua tu kira aku beli barang-barang dia tu lah.. Adilkan? Baik! ZIP MULUT!

Ok, apa lagi? OMG! My Nokia x5 !
Dia kata nak belikan.. Rugiinya aku!!!:D:D:D
(kan! aku dah cakap, sangat tak menepati janji! Kau percaya jelah dia, miss 'his new girlfriend' ..
Awak akan terima padah macam saya.. Tak percaya, tunggu jelah)

Baiklah, lylie! Thats bad!
Tak baik mengaibkan orang! Apa lagi memburukkan orang,
Kejap! Bukan sama ke tu .. kkkkkkkk
Tak kisahlah, tapi sangat tak baik,ok lyy!
And jangan sesekali ungkit benda yang dah lepas,
biarkan dia berlalu bersama angin lalu..
Wah! Berpuitis pulla!

Cakap pasal berpuitis,
YA! aku kan writer, kenapa aku perlu fikirkan dia lagi, banyak lagi aku kena fikir, ending Seruan!!
Cam mana??? Hahaha
Ok, lepas habis study, aku akan cuba buat manuskrip dan hantar pada buku prima atau fajar pakeer,
Ya!! Aku akan jadi famous!! (sangat tamak halober!:p)
Tapi tak rasa macam muda lagi ke nak jadi novelis pada umur 21tahun ni??
aku tengok semua novel yang laris pun semua novelis dia dah 30 ke atas...
a.k.a berpengalaman.. Hmmmm..
Aku ada cakap camtu dekat penasihat a.k.a besti saya.. and dia cakap..
'Nak jadi novelis bukan kena ikut umur, tapi dia ikut pengalam yang mereka ada'
Lebih kurang macam tulah, kira macam banyak pengalaman yang pahit sekaligus membolehkan dia menulis dengan hati yang ikhlas..
Wait! Aku memang macam tu, kebanyakan dia cerita aku adalah impian yang tak mungkin aku capai,
wow~ pencapaian yang baik ni, :)
Sangat bagus cik Linda Zizan! Hope kau dapat jadi novelis yang terkenal satu hari nanti dan buktikan yang kau boleh teruskan hidup tanpa dia,
kejap cik lylie!
Can you stop talk about him?? ANNOYING LHA!!
bukan kau dah ada 'secret admire' ke?

WOW~
A'ahlah, siapa si dia ya??
Adalah, budak MIM jugga, sangatsangat taste saya,
Hari tu, mak cakap, suruh cari BF yang tua sikit, and tinggalkan mika,
time tu memang aku dengan jantan tu, aku pun marah lah mak aku sebab suruh tinggalkan dia, mak aku pun dengan sporthing berkata.. 'dah dia buat kau macam tu! Kau nak dia lagi'
Baik~ aku memang terdiam! tak pepasal kena tempik pula, hahaha
Pastu mak kata suruh cari yang 5 tahun lebih tua, lagi tua lagi bagus, tapi duit mesti banyak,
aku pun cakap lah, si jantan tu lagi.. aku nak dia sebab dia handsome!
And mak aku cakap...
"Duit ke rupa paras yang dapat jamin masa depan kau?! Setakat muka handsome, tapi duit tak ada, buat apa, kau cari je yang tak handsome ni, lagi handsome, lagi buat sakit hati je, sebab semua perempuan nak dekat dia.. Lagi satu, tak payah carik yang sebaya, sebab lelaki ni akan nampak lebih muda dari perempuan 5 tahun, dan time kita dah tua, mesti dia akan cari lain...."
macam biasa, aku akan lawan cakap mak, pertahankan mr. Just tu..
"Tapi pak** dan mak** tu.. sebaya je..ok je.."
Mak aku pun bercakap dengan nada yang kuat..
"Macam kau tak tahu pulak kan kes diorang!! Lagi satu, lelaki memang akan curang, mana ada orang tak curang..."
Ok.. aku terdiam lagii.....
Time tu pula, aku tengah on9 kat bilik abang aku, aku tengah layan MIM,
aku tunjuk cam si 'dia' ni, aku bagitahu detail dia at mak aku, and mak aku kata, ok ..
Pas tu aku tunjuk pic dia kat FB dia, mak aku pun berkata sambil mengeleng kepala..
"Tak payahlah, handsome.."
Pulakk .. Aku terdiam lagi.. Hahahahaha

Aku ada tanya dia kenapa dia tak ada GF,
dia cakap tak suka terkongkong,
OK, baiklah...
Dia memang tak berminat kan dengan couple-couple ni,
Disappointed lah juga, nak je aku cakap kat dia..
'Saya suka kat awak, kalau awak tak suka couple tak apa, awak masuk je minang, kompom, lyy terima!!!'
Hahahahahaha!! Aku ni memang kuat berangan, bukan?! :D
Tapi bila difikir balik, nak buat apa couple-couple ni, bak kata dia, aku masih muda..
Panjang lagi perjalanan..
Ya! Memang betul,
Jadi aku pun ambil keputusan:

Saya tetap suka kat awak, dan tak sabar tunggu waktu malam dan dengar awak TM, skod awak.. Saya tak nak awak tahu yang saya suka awak, (even si Jalak tu buat kecoh.. Dia memang sawan!!)
Cukuplah saya tengok awak dari jauh, ianya cukup buat saya tersenyum panjang...
Dan saya rasa, hati ni pun tersenyum lebih bahagia dari masa bersama dengan ex saya tu .. :)
Kalau ada jodoh, adalah, kalau tak ada, nak buat macam mana kan .. Terima jelah .. :))

Aku akan berhenti merokok, jaga perangai, tak nak couple-couple yang belum menjanjikan kebahagian kekal ni..
Aku nak baiki diri, sayangi diri sebelum terima orang lain..
Kalau awak suka saya .. Masuk minang je lah, dah malas nak couple!
heee

Sekarang,

Aku masih ada ramai kawan-kawan yang boleh bagi aku kasih sayang, yang ambil berat sal aku..
Lebih dari teman lelaki bagi kat aku..
Dan,
Aku sudah mampu untuk tersenyum panjang lagi ..
Yang lebih bahagia dari sebelum ni ....... :)

Lebih2 lagi, bila terfikirkan si 'dia' !!:D:D:D:D

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman