kau bukan tuhan

Hai, apa khabar?

"Kau tahu tak, dia tu suka sangat dekat kucing, kalau I lah, I tak suka ok, kotor banyak hama kutu, ew""Cuba kau jadi macam dia, pandai bergaya makeup. Jangan jadi malas selekeh macam ni""Kau tak ada otak eh? Tak kan benda senang ni tak boleh buat, kalau aku lah sekejap je dah setel projek ni"

For the rest 25 years almost. I meet ber-dozen billion of people. Sure you do, too. 

Apa topik aku entri kali ni. Perihal banding membanding bandingkan. Hah, nampak betapa aku nak jelaskan dekat sini.

Tahu, betul. Lagi ramai kita jumpa orang lagi banyak pe'el kita akan jumpa. Beraneka warna corak pattern so whatever lah. 

Hope, pada yang punya sejenis penyakit begini, aku tak minta kau henti sikap banding membandingkan ni, cuma take time and think of it. Just think. 

Untuk apa Tuhan tu menciptakan manusia sekeliling kau manusia yang begini begini perangai sifat sikap mereka. Untuk Tuhan nak uji kau. Sama ada kau boleh kawal diri atau apa sahajalah. Aku bukan Tuhan, maka aku tak tahu ujian persis apa yang Dia nak bagi dekat kau ketemu manusia yang bagi kau; tak berguna.

Lagi satu, dah ternyata lagi hakiki Tuhan tu Maha Bijaksana, tak kan dia nak samakan semua perangai macam perangai kau yang OF COURSE . bagus sangat laah kononnya tu. 

Just let think of it. Not your 25H. Just minute. Allah tak bebankan hamba Dia dengan benda yang dia tak mampu. Tapi, percaya lah, sifat menbanding bandingkan kau tu, does hurt ber-dozen billion of people around you.

Didnt ask to stop, just THINK. 

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman