Makin hari makin bertambah tua, tapi pahala? :|

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: 
“Allah memberikan rahmat kepada seseorang yang berusaha mencari harta dengan jalan yang halal dan membelanjakannya dengan cara sederhana dan berhemat serta menabung kelebihannya untuk hari susah dan hajatnya.”
Riwayat Ibn an-Najjar.


Assalammualaikum, dan salam sejahtera pada pembaca (kalau ada =.="). Ya. There's had been a long time didnt update in this blog, totally buzy around here. Hopefully, blogger blogger, blogwalking blogwalking yang singgah sentiasa berada di bawah rahmat-Nya.

Entri kali ini cuma entri penjelasan dan juga statement (eh), dan juga luahan setelah lama tak mencoret aksara disini, dan juga apa-saja-yang-aku-tengah-type-ini (berapa banyak dan juga lah! lulz -.-")



So, ahad lepas genap sudah umur 22 tahun. Oh My Allah, aku dah semakin tua,  kulit kulit mula berkedut, jerawat jerawat mula tumbuh, oh tidak =.=" Tiddakkkkk......... :|

Ok, stop it, Linda. Jadi, ahad lepas aku hadiri satu kursus ni, tau kursus apa? Kursus memandu.. Ya.. Jerit sesama jom! Aaaaahhh!! (ok, gedik. Sudah!) This is present from my mam and pap, yelah. Belum dapat lesen lagi, baru kursus, but its was starting on my birth, dude! Kehkeh. But, still. Tak ada kek, but its ok then, sebab kursus pun dari pagi sampai petang kan, kesian mak, aku tinggalkan kat kedai tu. Buzy betul dia satu hari tu. Hoho. Oh, fyi. Aku memang la penganggur tegar sekarang ni, but still. Aku tolong mak kat kedai, bungkus nasi lemak. And heey! I'm profesional now ok. Dulu je memang suck. Oh. Whos care. Practise make perfect, dude.

And, untuk contest #1, LZ Collection, telah pun tamat.!! Walaupun tak begitu mendapat sambutan, but heyy. First time doent mean need to be awesome lah. Bersabarlah, insyaallah business satu ini berjalan dengan lancar, so, bagi yang join contest ini dan ada buat seperti syarat syaratnya, (pada yang terpilih) boleh check inbox di bahagian other jika korang tak friend dengan real FB aku, but no worries, still use same name; my name. Oh, cakap fasal business. Ada kawan sekolej dahulu, yang agak akrab juga, ajak buat business kad kahwin! And aku terjumpa juga tip tip nak buka wedding card ni, tak ada lah susah mana, jadi sekarang, proses pengumpulan duit sekarang ini; modal. Moga moga segalanya berjalan lancar. Aamiin.

Dan, penulisan aku? Yeah. Aku jarang menulis sekarang, apa lagi buka lappy, ini baru aku buka lappy. Fyi, aku dah tak guna internet di rumah dah. Sebab selagi aku ada internet di rumah, selagi itu focus aku hilang, satu kerja tak buat. (but still, tak menulis jugak! Errrr...) Tapi, dengan izin Allah, harap harap aku sentiasa ada idea untuk kembangkan idea yang sedia ada ini. Aaamiin.

Ok, apa lagi ya? Itu saja la kot perkembangan aku selama menyepi ni.
Oh. Meh nak gossap gossip sikit. Masa aku pergi kursus kemarin, aku ternampak ada one girl ni, cantik lawo, bertudung tapi sayang tudung singkat, sanggul yang dah macam bonggol unta, dengan baju ketat hingga menampakkan zip seluar, dan aku berani bet kalau dia membongkok, celah joboq dia boleh nampak. Ah. Aku yang tak bertudung ini pun tak adalah seseksi dia. Betul betul bagi aku facepalm! Tapi, ada juga golongan muslimah yang betul betul menuntut syarak, tudung yang labuh, berstokin, baju kurung yang longgar hingga pergelangan tangan. Ya Tuhan, sejuk hati memandang. Rasa bertuah sangat kumpulan gadis gadis tersebut. Rasa aku juga mahu berpakaian seperti mereka suatu hari nanti. Oh, aku percaya, ramai yang beranggapan aku sudah berhijab semenjak upload foto berhijab semenjak dua ini (jika kalian ada FB aku). Dan ya, aku cuma berhijab di laman sosial, sebab bagi aku, foto di internet tak boleh dipadamkan bila aku tiada kelak, jadi aku cuba sedaya upaya untuk tidak upload foto freehair lagi dan, insyaallah akan menyusul berhijab sepenuhnya di reality juga. Doa kan aku ya, aku teringin sangat menjadi muslimah sejati, entah kenapa aku teramat rindukan surga semenjak rajin membaca hadis hadis Rasulullah. Tahukah kalian, sebelum roh ditiupkan pada 4 bulan kandungan dalam rahim ibu, roh kita asalnya dari surga. Dan ya, aku rindukannya. Tapi, dosa terlalu membebankan, layakkah aku ke syurga? Hmm. Soalan bodoh ke apa aku ni. I already know the answers.

Bila bercakap perihal sakaratulamaut, tahukah anda, yang sebanyak 70 kali Maut memandang wajah kita, malah dia juga hairan, kenapa kita masih boleh tergelak ketawa, sedangkan dia sering kali melihat wajah kita setiap 21 minit. *Senyum tawar*. Sebab kita tak nampak yang perkara ghaib itu selagi kita bergelar manusia, sebab itu kita begitu yakin yang esok masih ada, bukan?

Aku minta maaf pada semua yang terkecil hati, pada semua yang aku terdendam, dan yang aku menyusahkan, aku cuma manusia biasa, yang banyak kesalahannya, apatah lagi dosanya. Maafkan aku ya. Dan moga Allah memberi rahmat-Nya keatas setiap kamu, atas jasa kalian selama ini.


With  heart , 
Jazaka Allahu Khairan.


Psst: Layan lagu sambil meleleh leleh yok. Sobs T-T


Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman