Pentakut

Aku...
Perempuan pentakut yang macam aku ini,
masih kah lagi layak untuk bicara perihal cinta?
Untuk menjaga makan minum, pakaian serta perihal segala?

Aku masih tak mampu untuk kata terus pada kau,
bukan aku tak berusaha untuk bersedia hidup bersama kau,
Cuma aku hanya perempuan pentakut yang hina.
Takut dengan kelemahan sendiri.
Takut pada bayang sendiri.

Aku relakan kau pergi bersama gadis lain,
Aku relakan kau pergi dari hidup aku, dan hidup bahagia tanpaku.
Tapi untuk menerima segala kejadian itu, 
pastinya perlu mengambil seluruh masa hidupku untuk melupa.

Aku cintakan kau, tapi dengan melepaskan kau cuma satu cara supaya aku tidak terlalu kecewa bila kau tinggalkan aku kelak.

p/s: Saya cuma harap awak sanggup tunggu saya bila saya sudah benar benar sedia. Itu saja.

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman