S.A.H.A.B.A.T


"Kawan,
Cuma menegur bila tersempak atau terjumpa..Sahabat,Tetap bersama biar sesenang mana kita,sesusah mana pun kita.. "


Di dalam kelas, kolej di tengah kota metropolitan.
Sekumpulan kawan sedang berbincang bagai di dalam makamah,
Seorang di kandang pesalah, dan lain bagai menjadi saksi, dan yang lain menjadi juri,
Tetapi semua menjadi hakim.
Tiba tiba, sedang asyik persidangan diadakan, seorang dari juri tersebut membuka bantahan.


Juri 1: Aku tak nak jadi kawan kau..


Semua yang berada di dalam makahmah berpandangan pada juri tersebut. Terkejut.


Juri 1: Aku tak nak jadi kawan kau...


Sekali lagi dia mengulang. Si pesalah dah mula gerun.


Sambil menghentak meja, si juri bersuara.


Juri 1: Betul, aku tak nak jadi kawan kau, tapi aku nak jadi sahabat kau. Kalau kawan, just kata 'Hi' je. 'Oh, Lynx.. Hai..' Lepas tu bla.. Macam tu je, tapi aku nak jadi sahabat kau.. Yang susah senang bersama.






Well,
aku lah pesalah tu, haha
Masa tu ada salah faham kami sekumpulan, sebab tu diadakan meeting makahmah tu,
hahaha
Masa tu, tengah ego, mesti la macam macam yang tak puas hati kan, sampai siap kata, bila dah habis study, dah tak akan tegur mereka dah.
But, time's changes.. 


Aku rasa menyesal pula bila aku nak jauhkan diri dari mereka..
Heh.. Manusia .. Bila dah rasa kehilang baru lah sedar..Ye tak?
aku rindu nak hang out mcm dulu, susah sama sama, siapkan assignment sama sama,
tension sama sama, cuci mata sama sama, makan sama sama, tidur sama sama, menangis sama sama.. Mungkinkah semua itu akan berulang kembali??


Tapi, masing masing dah bawa haluan masing masing, ada yang dah ada kerjaya sendiri, ada yang nak sambung study lagi, ada juga yang dah jadi artis, kawan aku penyanyi la wehh! Hahaha *poyo


Aku rindu kat kau orang.. Hope kau orang maafkan aku pasal benda yang lepas tu ..















Caption: Nampak tak perbezaan aku dari dulu sampai sekarang.. YA, MAKIN GEMUK. Terima kasih, haha


P/S : Mungkinkah kenangan itu boleh diulang kembali, atau hanya berlaku sekali seumur hidup. Tapi, yang penting. Semoga persahabatan itu tak akan pudar biar apa pun yang terjadi.. Kan??

Comments

Anonymous said…
membaca seluruh blog, cukup bagus

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman