Selamat bangun dari terjatuh, Linda Zizan

Peh peh peh ..
Dah lama aku tak update entri,kan?
Hahaha
Bukan apa, bz kot, tak ada masa nak tengok blog sebab sibok berFB..
wahaha

So, perkembangan terbaru Linda Zizan?
Walaweh, apa kau bajet kau artis, hahaha
So, aku dah berhenti kerja sebagai salah seorang designer wedding card di sebuah company di Jalan Pudu ni,
Huhuhu
Aku sekarang boleh dikatakan fulltime writer,
kena siapkan 1st novel aku ni, sakit kepala aku nak panjangkan cerita yang ada isi macam ni,
kadang kala rasa tak yakin nak buat, rasa tak mampu nak jadi novelis, rasa nakj give up buat sekian kalinya, tapi apa boleh buatkan, bukan senang nak jadi senang kan? So, aku kena buat back up cerita lain, kalau kena rejek, at lest ada cerita lain.
7 tahun aku tunggu peluang ni, tak akan lah aku nak biarkan macam tu aja, walaupun memakan masa, ah!! Kau kena displinkan diri kau tu, Linda ! Ya! Huhuhu
Berbalik kepada kerja aku, aku kerja balik kat Mcd, ya tempat yang aku paling benci tu, tapi nak buat macam mana, siapa nak bayar bill internet ni kan, terpaksa lah carik kerja yang ada income tetap, yang boleh berkerja sambilan dalam masa yang sama?Fuhh.. Tolong lah, sakit tau tak kerja situ. Tapi aku benci benci pun dah setahun lebih aku kerja partime kat situ, wahahaha

So, else?
Tangan aku masih kaku dikeyboard sambil perhatikan MS word yang separa kosong,
Kadang kala boleh membuatkan aku rasa nak menjerit, meraung dan step seterusnya menangis..
Mampukah aku? Soalan klise aku. Mampukah aku jadi seorang novelis? Mampukah aku buat pembaca aku ketakutan, gembira, menangis bersama sepertimana aku sewaktu mengarang. Mampukah aku??
Hmm... Tak habis novel ni, idea lain pula yang keluar..

Aku nak buat zine, zine yang lain dari lain, zine yang seakan betul betul berada di pasaran luar..
Aku dah dapat beberapa orang yang nak join, dan aku berterima kasih sangat sangat, tapi aku nak yang terbaik untuk 'anak' baru aku ni.. Aku tak nak keciwakan pembaca pembaca zine ni, tapi zine tu lama lagi, sekarang aku cuma nak cari orang yang nak join je..
Ada beberapa fasa mengikut zone mereka. Tapi nanti aku bagitahu korang la, sekarang banyak lagi yang aku kena buat untuk jayakan zine ni.. Aku kena jebakkan diri buat kawan dalam bidang ni, yeah, i was alone.. Aku keseorangan dalam bidang penulisan ni, aku tak ada sesiapa.. Hope kau orang sudi jadi kawan aku... Hmm..

Ok lag, end up, sampai sini je la...
Apa apa pekembangan.. aku akan coretkan kat sini,
Sekarang aku cuma mahukan ketenangan,
aku kena siapkan novel aku dengan tenang, baru aku akan fikirkan fasal zine ni, banyak lagi aku kena belajar..

Belajar dari kesilapan,
Linda Zizan!!!

Jangan lari dari kesilapan yang kau buat!
Jangan putus asa!
Jangan mengaku kalah~

p/s: Aku perlu ke library ..

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman