Mimpi yang aneh, membawa 1001 maksud mendalam...

Semalam,
satu hari tak tidur buat kerja,
sambil park id dekat M.I.M ..
Dengan mata pedih menahan mengantok,
aku dengan Zyra pergi lowyat, beli barang sikit..
lepas tu, balik2, aku online cf kejap..
Dah jarang on FB, kalo on pun just aku bukak camtu je, mata melayan CF,
So, kalau ada yang tak reply at chat tu, harap maaf ya..

So, dah online aku tidurlah,
penat gilerr punya pasal,
lepas tu, aku dapat mimpi, entah macam mana paksu aku ada dekat dalam mimpi aku ni,
dia ada buat reunion dekat kampung aku, kampung tu pelik jugalah, tak macam kampung aku,
tapi aku tahu tu kampung aku, pelik kan ..
Mimpi.. Biasalah .. Kan?
Lepas tu, entah macam mana aku boleh jumpa si Mika tu, aku jumpa dia,
aku tanya dia macam polis,
Semuanya, kenapa dia tinggalkan aku,
Aku rasa tak payah lah aku taip sini soalan-soalan tu,
tapi biarlah rahsia..
Sampai ke soalan ni,
Aku jadi ..... Speechless..
Dan masa itu, apa yang aku rasa,
gengaman tangan yang dulunya aku genggam erat, aku lepaskan macam tu je..
Hati ni, rasa macam ..
'Ok.. Tak apa..'

Dan time tu jugga,
membuatkan hati aku,
rasa dah tiba masa untuk lepaskan dia..
Betul-betul lepaskan dia...
Memang betul, aku ada cakap, aku lepaskan dia,
tapi hati ni aku tak ..
Aku tak sanggup nak lepaskan dia..
Banyak kenangan aku dengan dia, buat apa je, mesti teringatkan dia,
walaupun aku tak ada niat pun nak teringatkan dia,
ikutkan aku nak buang semua benda yang ada kaitan dengan dia..
Tapi, tak apalah ..
Hmmm...

Dan, mimpi tu,
mungkin dah sedarkan aku..
Untuk lepaskan dia,
Betul-betul lepaskan dia,
Dan sekarang...
Aku akan biarkan dia...
Tanpa dendam, tanpa dengki, atau sakit hati yang hanya membuatkan aku bertambah terluka..
Biarkannya..
Andai kau ada baca ni, mika..
Aku just nak cakap..
Aku cintakan kau, selalu cinta kau sampai aku tak dapat terima hakikat yang kau tinggalkan aku sebab perempuan tu dan kapel dgn perempuan tu dah lama.. Aku betul-betul tak faham.. Maafkan aku kalau ada sebab yang tertentu yang kau tak leyh nak bagitahu .. Ynag membuatkan kau dump aku..
Betapa susahnya aku nak lupakan kau, aku tak nak berdendam dah, bila kau rasa suatu hari nanti apa aku rasa sekarang ni,
dan masa tu aku akan cakap..
'Itulah apa yang aku rasa, malah lagi teruk..Kau pun tahu kenapa kan..'
And, lastly, terima kasih buat saya macam ni, ajar saya supaya jangan mudah percayakan orang lagi...

Well,
Aku dah suka dengan kehidupan baru aku ni,
tanpa kekasih, tanpa cinta..
Mungkin itu yang terbaik..
Kerna adanya cinta itu,
membuatkan aku lebih derita..
Walaupun hanya bahagia untuk sementara waktu....
Biarkan aku sendirian...
Kecapi keindahan hidup sendirian .. :)
Terima kasih, cinta....
Kau mengajar aku erti segala rasa..
Sekarang aku dah tak perlukan kau,
aku cuba untuk berdiri sendiri..


P/S : Jangan percaya dengan ayat si penulis, kerana mereka memang pandai bermadah!! Name pun writer, mestilah mereka pandai main dengan ayat dan kata-kata ..

What! Wait! Siapa buat statement tu??!!
Deemm!!
(wait for next entri.. )

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman