Maafkan saya..

Sepatutnya hari ni dan semalam,
pengembaraan akan berjalan seperti yang dijangka...
Tapi disebabkan pencahayaan tak betul,
gambar jadi gelap .. Dan
kami menghabiskan 3 jam begitu sahaja.
SIA-SIA !!
dengan satu scene pun tak shoot,
dengan semua muka penat..
Director dah marah-marah,
Eyka tak dapat hayati watak,
aku yang dah mula fade-up,
and skrip (at director ) tak bawak,
akhirnya...
aku rasa sangat-sangat bersalah,
aku dah susahkan dia orang,
untuk shoot cerita yang tah apa-apa tah ni,
rasa macam nak buat cerita lain je,
Tapi...
'Cemburu' tu usaha aku,
titik peluh aku ..
Tapi, dia tah apa-apa..
Teruk!
Aku pun tak tahu lah ...

Masa semua kata nak buat pagi-pagi tu, aku pun terus blah, kemas camera, tripod, tapi bila aku dah terfikir-fikir,
aku jadi sebak, aku dah tak tahan, aku nak menangis, jadi aku masuk tandas rumah eka,
call mika, cerita semuanya kat dia ..
Lepas sesi luahan perasaan, aku terus blah, ambil beg, salam eka, yana..
And aku terus tingglkan putra and Niji camtuh je, bila diorang tanya,
aku just cakap, ' jomlah balik.'
And aku pun terus turun tangga, and naik kereta, sebab abang aku dah sampai, nak jemput balik.

Lepas tu, malam tu, dia orang semua mesej aku, bagi semangat, tapi entah kenapa semangat ni,
Hilang macam tu je,
Aku betul-betul dah tak tahu nak kata apa,
Tapi bila dalam kereta,
abang aku pun kata, pelakon amatur ni, patutnya tak perlukan skrip, sebab masalah pada pelakon amatur ni,
mereka tak dapat nak menghayati watak...
And betul apa yang aku cakap, cerita aku tu, panjang sangat...
so, abang aku pun bagi idea,
dia nak wat cerita cam paranomal tu, sebijik macam cerita uncle seeker,
tapi ada jalan cerita yang berlainan lah,
tapi konsep yang sama, iaitu, mencari hantu...
Dia cakap lagi, kalau ada rezeki, dapatlah antu betul, tak payah nak edit dah....
Pada mulanya bagus gak idea tu,
menarik, menyeramkan...
and nasihat dia boleh aku terima .. tapi cuma 1 ..
peralatan yang tak mengizinkan ...
Ya, peralatan tak ada ..
Hahahahaha
Suck me!

So, cerita pasal hari ni, patutnya aku dah start shooting,
pagi tadi,
tapi aku tidur, legakan diri dengan mimpi-mimpi nan gelap ..
aku mula sedar, aku layak jadi penulis, bukan pelakon ...
ermmm ...
Eka call nak dekat 10x, begitu juga Niji ..
Mesej pun sama ..
Tapi aku ignore kan aja ...
TERUKKAN AKU !
ermm.....

Dulu, masa sekolah dulu,
aku suka dengan kata-kata semangat ni, dari penuli English kot, dah lupa nama dia ....
Tapi tengok lah sekarang, aku sendiri yang give up ...
aku perlukan penasihat sekarang ni ... :'(

"Don't never ever give up, the secret of successful is try HARDER.."

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Buat duit tanpa modal