Keunikkan Ikan Sebelah a.k.a Pseudorhombus spp. / Achiroides spp.

Biar saya cerita dulu hari-hari yang dilalui...
3HB-5HB ...
saya ke bagan lalang, menikmati keindahan laut yang masin disana sehingga dibakar oleh matahari(sunburn).

3HB FEB '11
Sebenarnya bukan aku nak sangat pun pergi bagan tu sebab aku memang tak cukup masa tok shooting, bila aku cakap at mak aku yang aku tak nak pergi .. poop paaap ~ poop paap ~~! dia sound aku, huhuhu
nak tak nak memang terpaksalah ikut juga. Lepas tu, bila dah plan nak pergi ni, ok ..
Senarai barang-barang yang perlu dibawa...
1- Handphone(semestinya)
2-MP4(wajib)
3-Wiwi the lappy(tok caz hp and Mp4)
4-Alat2 make up semua jadah lah.(tak adalah wajab sangat pun sebenranya)
5-baju/sepender/anak baju/seluar..(perlu sebut ke ? hax)
6-Kipas aiskrim aku tu (malam nanti tak ada lah panas sangat kan?)
7-Kipas tangan ala mak cik kiah yang kepanasan gitu!
8-Cermin mata (bukan yang hitam punya k .. macam anda tao, saya ada rabun jauh yang agak tak agak teruk juga lah,huhu bukan apa senang nak carik jodoh ! hahaha gedik tul aku ni kan!)

Hah! tu lah dia... But wait ! Aku tertinggal sesuatu !!
My NIKON COOLPIX !!!
Secara jujurnya abang aku lah punca aku jadi kedekut untuk orang sentuh barang2 aku !
tengok ! aku dah tak ada pic tok tunjuk kat korang ! sebab dia dah ambik camera pink kesayangan aku tu !!!
 DAMN ! buat macam camera sendiri pulak tu, dah pinjam bukan nak pulang, terus buat harta ...
tak kisah lah aku dah beli handycam ke tak, aku dulik ape ?!
ITU HAK AKU !!!!!!!!!!!
Kekadang dia ni buatkan aku rase nak keluar je dari rumah, hidup berdikari sesorang!
(tapi, mampukah aku?? urmmm ... )

4HB FEB ' 11
Hari agakj berubahlah juga, selamat ada sedara ..
Ada lah juga kawan kan, aku dah mula suka main-main air macam budak-budak, main pasir sampai masuk dalam mata...
Ok .. Benda yanga agak memalukan ..
Tengah main lari-lari dengn budak kenit ni,
sekali .... POOPP !!!!
Tersungkur aku tepi pantai tu ..
Tapi entahlah, aku tak ada lah rasa malu yang teramad sanad,
tapi aku tergelak gila sakan sambil terbaring kat situ .. nak aja aku jerit time tu ..
'I LOVE MY LIFE !!!!'
hahahahaha
Betul ke ni? Aku sukakan kehidupan aku? Hahahaha
Tapi time tu, memang aku rasa happy sanad ... rasa macam ,
aku tak pernah rasa sehappy tu, sepenat tu...
Aku sukakannya,
entah bila boleh dapat rasa perasaan yang macam tu ya??

5HB FEB '11
Tunggu kejap, jari lenguh menaip ....
Ok... Hari terakhir .. Semalam sedara aku tu dah balik sebab adik dia yang kecik tu buat ragam .. Damn !
Dah tak ada kawan aku dah !
But makcik aku ajak mandi laut lagi and tengok pak su, pak uda, bapak, pak san aku gi ambil ikan kat jala mereka .. Ok .. Air dah sust .. Mcam2 ikan, ketam and ikan pari yang aku jumpa .. ada anak ikan pari tu tersangkut, Kecian dia tau ! Berdarah sikit at badan dia tu !

And yang aku nak cerita kat korang ni, 1st time aku jumpa ...(maklum lah, aku ni tak suka memancing apatah lagi memasak!)
IKAN SEBELAH !
atau juga dikenali sebagai ikan sisa Nabi, nama saintifiknya Pseudorhombus spp. / Achiroides spp. adalah tergolong dalam ikan air masin dan tawar yang terdapat di negara-negara ASEAN termasuk di Malaysia.
Wow !!! 
Memang aku suka tengok ikan ni .. Memang unik lah !!! Ini lah ikannya .... Belakang dia memang licin ... i loike ~!






Unik kan?? Hehe ,,, tu je yang aku nak gtau kat korang ... :D


So, apa lagi yang aku nak taip ya ..
Ya, pasal kulit ...
S U N B U R N !!!!!


AKTIVITI ??

Rabu,
Jumpa member, tolong dia lukis storyboard ...
Khamis,
Jumpa doc. GIGI !!!
gigi aku dah teruk ni, darl !!
huhuhu
Jumaat,
kelas ... ateh ... Storybord tak siap lagi la, miss !!!

Comments

Popular posts from this blog

Take it serious, lets get marry!

9 TIP BINA HATI BARU

Dunia pinjaman