Terma & syarat..
Thursday, December 23, 2010
BIARKAN DIA PERGI ...
Berikanlah dia sedikit kebebasan,
Berikan dia setitik kebahagiaan.
Jangan kau halang langkahnya,
Jangan kau sekat tindak tanduknya,
Biarkan dia berlalu,
Biar dia meneroka sang duniawi...
Usah kau gentar,
Usah kau gentar,
Usah kau takut,
Dia akan kembali setelah dia bisa berfikir sematangnya...
Maka, dengan itu dia lah jodohmu ....
Monday, December 20, 2010
Percubaan Yang Ke-2
Hahahaha
Memang punn .. ni kali ke dua cuba wat blog ..
tapi entah la .. asyk tak jadi je .. bukan ap .. xreti sgt unn gune bnde ni .. hahaha
Will, saia wat balik blog ni just for upload my story ..
Anyway ..
i'm a new writer .. baru jep lagi ..
since 2003 start minat,
but baru sekarang berani publish at my page kat facebook ..
just click Linda Zizan ..
Bayangkan .. since form 3 dah start menulis .. dgn tatabahasa yang tugang tebalik lagi terkangkang ..
skunk baru berani publish ..
Saia mengaku..
bukan senang nak dapatkan ap yang kite nak .. so i make a decision ..
yang saia mahu jadi penulis sampai bila2 ...
even, dulu banyak halangan yang mendatang ...
Al-Kisahnyaaa ..
Pada mulanya, saia nak jadi pelukis, nak jadi kartunis, sebab dari lukisan, kita dapat luahkan apa yang kita rasa. Sekaligus, mereliasasikan impian yang tak mungkin saia dapat,
Tapi....
disebabkan kekurangan bakat melukis...
saia give up !!
Tak taan dgn kebodohan sendiri .. saia pun berhenti melukis, even mase sekolah dulu saia ada terbitkan majalah sndiri guna buku nota sains yang nipis tu..
Sampai 3 jilid jep, bukan kekawan tak support or xsuke, memang ramai yang baca, tapi sebab tak puas hati dgn lukisan sendiri, saia stopkan majalah tu ....................
Silly me!!
I know ....
Will, saia pun ambik masa bertahun juga tok pulihkan minat tu,
Cuba carik minat lain tok penuhkan masa lapang(selain tido!)
nak tak nak, even banyak kali pun saia quit,give up, quit, give up ...
Benda dah memang minat 100% ..
kita tetap kejar dia balik ...
Lagipun, menulis kan same je macam melukis,
cuma menceritakan dalam bentuk tulisan ...
Jadi saya pun buat keputusan muktamad ..
Saia nak jadi penulis separuh masa ...
Disamping boleh dapat duit sikit .. kire mcm side income la ..
And now here i am ...
Saia akan jadikan novel or all short story saia macam Lagenda Budak Setan ...
(Kagum dgn citer tu!)
Sekarang ..
saia dah buat 4 cerita Greenroses, Pena Berdarah, Bayi Itu Menangis Lagi, Takdir Arrysa .. and yang terbaru ialah Cinta Seiras ...
Sila-sila lah baca dan comment k ... :)
Subscribe to:
Posts (Atom)
-
Kenapa? Sebab kita dah dapat agak pada mulanya si watak utama akan derita, then baru lah mengkecapi kebahagiaan, bukan?? Well, Jangan angg...
-
Time: Malam, keluar dinner dengan my mak and abah... Location: Area Bukit sentosa. Entah kenapa tiba tiba aku berani tanya soalan yang se...
-
Awak tahu, Hari itu, 14hb Dec 2011, Masa birtday mak saya. Saya terjumpa video awak dekat youtube. Awak tahu, suara awak sedap sangat! ...
