Thursday, December 23, 2010

Let's LIKE at facebook !!!


Terma & syarat..
1) If more than 30 person like this picture, i will do the contest ..
so, i need your support to inform all your friend to like it...
2) Only one person can get one calender.
3) The calender will be given by any question about the story ...
...... So, wait for the question about your fav. story to get the calender..
 First step .. click and LIKE  Linda Zizan
and CLICK here CONTEST and LIKE !
Easy right ! Read all the story, and win the mini cute calender !! CHAYOKK!!

BIARKAN DIA PERGI ...

Berikanlah dia sedikit kebebasan,
Berikan dia setitik kebahagiaan.
Jangan kau halang langkahnya,
Jangan kau sekat tindak tanduknya,
Biarkan dia berlalu,
Biar dia meneroka sang duniawi...
Usah kau gentar,
Usah kau takut, 
Dia akan kembali setelah dia bisa berfikir sematangnya...
Maka, dengan itu dia lah jodohmu ....



Monday, December 20, 2010

Percubaan Yang Ke-2

Hahahaha
Memang punn .. ni kali ke dua cuba wat blog ..
tapi entah la .. asyk tak jadi je .. bukan ap .. xreti sgt unn gune bnde ni .. hahaha

Will, saia wat balik blog ni just for upload my story ..
Anyway ..
i'm a new writer .. baru jep lagi ..
since 2003 start minat,
but baru sekarang berani publish at my page kat facebook ..
just click Linda Zizan  .. 

Bayangkan .. since form 3 dah start menulis .. dgn tatabahasa yang tugang tebalik lagi terkangkang ..
skunk baru berani publish ..

Saia mengaku..
bukan senang nak dapatkan ap yang kite nak .. so i make a decision ..
yang saia mahu jadi penulis sampai bila2 ...
even, dulu banyak halangan yang mendatang ...

Al-Kisahnyaaa ..

Pada mulanya, saia nak jadi pelukis, nak jadi kartunis, sebab dari lukisan, kita dapat luahkan apa yang kita rasa. Sekaligus, mereliasasikan impian yang tak mungkin saia dapat, 
Tapi....
disebabkan kekurangan bakat melukis...
saia give up !!

Tak taan dgn kebodohan sendiri .. saia pun berhenti melukis, even mase sekolah dulu saia ada terbitkan majalah sndiri guna buku nota sains yang nipis tu.. 
Sampai 3 jilid jep, bukan kekawan tak support or xsuke, memang ramai yang baca, tapi sebab tak puas hati dgn lukisan sendiri, saia stopkan majalah tu ....................
Silly me!!
I know ....
Will, saia pun ambik masa bertahun juga tok pulihkan minat tu, 
Cuba carik minat lain tok penuhkan masa lapang(selain tido!)
nak tak nak, even banyak kali pun saia quit,give up, quit, give up ...
Benda dah memang minat 100% ..
kita tetap kejar dia balik ...
Lagipun, menulis kan same je macam melukis, 
cuma menceritakan dalam bentuk tulisan ...
Jadi saya pun buat keputusan muktamad .. 
Saia nak jadi penulis separuh masa ...
 Disamping boleh dapat duit sikit .. kire mcm side income la .. 

And now here i am ...
Saia akan jadikan novel or all short story saia macam Lagenda Budak Setan ...
(Kagum dgn citer tu!)

Sekarang ..
saia dah buat 4 cerita Greenroses, Pena Berdarah, Bayi Itu Menangis Lagi, Takdir Arrysa .. and yang terbaru ialah Cinta Seiras ...
Sila-sila lah baca dan comment k ... :)